نوشته شده توسط : javaneh

نقش سئو در رتبه بندی سایت چیست؟

 

هنگام اعمال اصول و قوانین سئو، ابتدا سعی می کنید ساختار کلی سایت را بهینه کنید تا کاربر تجربه خوبی از استفاده از آن داشته باشد. چگونه سایت خود را سئو کنیم در مرحله دوم سعی می کنید با استفاده از چند کلمه کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت وب سایت خود، رتبه وب سایت خود را در گوگل رتبه بندی کنید.
فرض کنید شما در صنعت لوازم آرایشی کار می کنید و وب سایت خود را برای فروش کرم پودر راه اندازی کرده اید. به این ترتیب وقتی کاربران این عبارات را جستجو می کنند، سایت شما به احتمال زیاد در اولین نتایج گوگل ظاهر می شود.
در نتیجه سایت شما توسط افراد بیشتری دیده می شود و نرخ بازدید سایت شما افزایش می یابد. در نهایت می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید.

 

چگونه وب سایت خودمان را سئو کنیم؟

 

سئو و بهینه سازی وب سایت به معنای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اجرای اصول سئو در وب سایت شما چگونه می تواند شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد. سئوی سایت چگونه ارزیابی می شود؟

 

 

 
 

ابتدا بهتر است به شما بگوییم الگوریتم های موتورهای جستجو چگونه کار می کنند. به طور کلی، همه موتورهای جستجو برای نشان دادن بهترین نتایج به کاربران با هم رقابت می کنند. در این میان گوگل توانسته است نیازهای کاربران را برآورده کند و در بین کاربران وب محبوب شود. هدف اصلی گوگل نمایش صفحات وب است که به بهترین شکل ممکن نیازهای کاربر را برآورده کنند. اصول سئو نیز به بهینه سازی سایت در این زمینه کمک می کند.
در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه وب سایت خود را سئو کنید؟

 

۱.انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت

 

اولین و مهم ترین مرحله در سئو داخلی، انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری وب سایت است. کاربران وب پاسخ سوالات خود را می یابند و نیازهای خود را از طریق جستجوی کلمات کلیدی حل می کنند.
در نتیجه، باید وب سایت خود را بر اساس آنچه کاربران جستجو می کنند، بهینه کنید. کلمات کلیدی به دو دسته کلمات کلیدی سخت و کلمه کلیدی طولانی یا دم دراز تقسیم می شوند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند این است که می خواهند وب سایت خود را از ابتدا با کلمات کلیدی تک کلمه ای با رقابت بالا برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند. اما آنها این واقعیت را نادیده می گیرند که رتبه بندی برای کلمات کلیدی سنگین بسیار دشوار و وقت گیر است. گاهی اوقات ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا این کلمات رتبه بندی شوند.

 
 

به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش مانتو فعال هستید، نباید وب سایت خود را از ابتدا با کلمات کلیدی مانند “سایت خرید” یا “فروش مانتو” سئو کنید. در عوض باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که رقابت بسیار کمی دارند. زمانی که در صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی دم بلند و طولانی ظاهر می شوید، می توانید با کلمات کلیدی سخت رتبه سریع تری کسب کنید.
برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود باید یک استراتژی هوشمندانه داشته باشید. شما باید لیستی از کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و با توجه به نیاز کاربر در وب سایت خود کار کنید.
اما چگونه کلمات کلیدی سایت را پیدا کنیم؟ برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، kw finder، keyword tool.io و غیره استفاده کنید.
البته برای اطلاعات بیشتر در این زمینه “چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟” خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.
علاوه بر این، می توانید از گوگل نیز کمک بگیرید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، زمانی که عبارتی را در اینترنت جستجو می کنید، گوگل لیستی از کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند. شما همچنین می توانید از این کلمات استفاده کنید.

 
 

۲.ایجاد محتوای سئو برای وب سایت

 

مرحله دوم سئو برای یک وب سایت، ایجاد محتوای هدفمند و سئوشده است. محتوای سئوشده به محتوایی اطلاق می شود که بر اساس نیاز کاربر نوشته شده باشد. هنگامی که کلمات کلیدی وب سایت خود را پیدا کردید، باید بر اساس نیازهای وب سایت و کاربران خود محتوا ایجاد کنید.
پس از یافتن کلمات کلیدی برای تولید محتوا، باید رقبای خود را در این زمینه تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل سایت های رقبا به شما امکان می دهد عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف یا قوت آنها را دنبال کنید.
اگر می خواهید وب سایت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید، می توانید عباراتی را که در گوگل پیدا می کنید جستجو کنید و ببینید کدام وب سایت ها در صفحه اول گوگل قرار دارند.
برای تجزیه و تحلیل سایت های رقیب، باید موارد زیر را بررسی کنید:
موضوع محتوا
تعداد کلمات نوشته شده
_تعداد و نوع تصاویر استفاده شده در متن محتوا
_آیا محتوا به ویدیو نیاز دارد؟
و…
می توانید بپرسید که محتوا باید چند کلمه داشته باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تعداد کلمات محتوا بستگی به موضوع دارد.
به عنوان مثال، اگر محتوای شما آموزشی است، واقعاً به کلمات بیشتری نیاز دارد. در مقاله “چه مقدار محتوا باید باشد؟” کاملا بحث کردیم سعی کنید مطالب خود را به گونه ای بنویسید که به طور کامل به تمام سوالات کاربران پاسخ دهد. اگر چنین است، نرخ پرش چقدر است؟ وب سایت را به حداقل برسانید و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید.
همچنین محتوای شما باید بتواند به صورت بصری مخاطب را جذب کند. بنابراین بسته به نیاز محتوایی از تصاویر باکیفیت یا فیلم های مناسب استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که علاوه بر کلمه کلیدی محتوا، از کلمات کلیدی هم خانواده یا کلمات LSI در محتوا استفاده کنید. با این کار از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری می کنید و از پر شدن کلمات کلیدی جلوگیری می کنید. تکرار یک کلمه کلیدی در یک صفحه باعث می شود گوگل آن محتوا را جریمه کند.

 

۳.سئو داخلی سایت

 

برای پاسخ به این سوال که در مورد سئو چه کنیم؟ باید بگوییم که جستجوی کلمات کلیدی و تولید محتوا برای بهینه سازی وب سایت کافی نیست. شما باید بتوانید ساختار داخلی سایت را از هر نظر بهینه کنید. به این کار بهینه سازی داخلی یا بهینه سازی onpage می گویند.بهینه سازی داخلی چیست؟ ما در مورد تکنیک های بهینه سازی داخلی در مقاله ی دیگری بحث می کنیم.
_برای بهینه سازی داخلی سایت یا on page seo خود باید موارد زیر را انجام دهید:
_بهینه سازی تصاویر سایت
_بهینه سازی تمام برچسب ها
_بهبود سرعت سایت
_از هاست با کیفیت استفاده کنید
_لینک سازی داخلی به سایت
و…

 

۴.سئو خارجی سایت یا off page seo چیست؟

 

گام بعدی در سئو سایت آموزش سئو خارجی است. وقتی سئو داخلی سایت را اعمال می کنید، آن را برای کاربران بهینه سازی می کنید. اما باید اعتماد گوگل را جلب کنید و اعتبار وب سایت خود را در اینترنت افزایش دهید.
برای این کار باید سئوخارجی سایت خود را بهبود ببخشید. یکی از مهمترین اقدامات در سئو خارج از صفحه، گرفتن بک لینک است.
بک لینک به معنای لینکی است که سایر وب سایت ها به وب سایت شما ارائه می دهند. حالا هر چه آن سایت در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد، بک لینکی که به شما می دهد ارزشمندتر است. با این کار گوگل بر این باور است که وب سایت شما توسط سایر وب سایت های معتبر تایید شده است و می توان به آن اعتماد کرد.
برای یافتن بهترین وب سایت ها برای لینک بیلدینگ می توانید به مقاله بک لینک های سایت مراجعه کنید. علاوه بر دریافت بک لینک، فعال بودن در شبکه های اجتماعی و خرید گزارش های تبلیغاتی می تواند به بهبود سئوی خارجی سایت شما کمک کند.

 
سئو خارجی بک لینک off page seo
 

۵.افزایش سرعت سایت

 

در پاسخ به این سوال: چگونه می توان سایت خود را سئو کنیم؟ می توان به افزایش سرعت سایت اشاره کرد. یکی از مهم ترین عواملی که گوگل به آن توجه زیادی می کند سرعت سایت شماست. موتورهای جستجوگر گوگل سرعت سایت شما را در مقابل سایت رقیب شما بررسی می کنند و اگر سرعت سایت شما کمتر از سایت رقیب شما باشد، ممکن است باعث نمایش سایت شما در صفحه اول نشود.
می توانید از تصاویر کوچک در سایت خود استفاده کنید. این باعث افزایش سرعت سایت شما می شود. عوامل دیگری مانند میزبانی با کیفیت، فرمت های مناسب، تصاویر و ویدئوهای بهینه شده می توانند در سرعت سایت شما موثر باشند. راه های دیگر افزایش سرعت سایت را می توانید در مقاله بهبود سرعت سایت وردپرس بخوانید.

 

۶.حفظ امنیت اطلاعات کاربران وب سایت

 

یکی از مهمترین فاکتورهای مرتبط با سئوی سایت و برای گوگل، امنیت سایت شماست. سایت شما باید یک پروتکل ایمن یا پروتکل SSL برای محافظت از محیط برای انتقال داده ها از طریق اینترنت داشته باشد.
اگر هنوز این گواهی را برای سایت خود فعال نکرده اید، حتما مقاله نحوه فعال سازی ssl در وردپرس را مطالعه کنید؟

 

۷.بهینه سازی سایت برای موبایل

 

نکته دیگری که در طراحی سایت و سئو باید روی آن تمرکز کنید، واکنش گرا بودن سایت شماست. امروزه با در دسترس بودن مداوم تلفن های همراه، بسیاری از کاربران جستجوهای خود را از طریق تلفن همراه خود انجام می دهند. طبق آمار اخیر، تقریبا ۷۰ درصد از کاربران سایت از طریق موبایل وارد سایت شما می شوند. در نتیجه اکثر طراحان سایت تصمیم می گیرند که سایت خود را ریسپانسیو یا واکنش گرا کنند تا اکثریت گروه کاربران سایت شما را راضی کنند.
ریسپانسیو، نام دیگری برای موبایل فرندلی است که با جذب مشتریان راضی که از طریق تلفن های همراه جستجو می کنند، تاثیر مثبتی بر سئو سایت می گذارد.

 

۸.ایجاد نقشه سایت

 

پاسخ دیگر به این سوال که چگونه سئو انجام دهیم، ایجاد نقشه سایت است. نقشه سایت یک آدرس اینترنتی است که شامل لیستی از تمام صفحات سایت شما می باشد. همانطور که هر صفحه در سایت شما منتشر می شود، می توانید لینک های آن صفحه را در موتورهای جستجو وارد کنید و سرعت ایندکس شدن محتوای سایت خود را افزایش دهید. نقشه سایت حاوی فایل های XML است که برای ربات های گوگل در نظر گرفته شده است.
در واقع تمامی لینک های صفحات دارای تصاویر، مقالات، محصولات و … در نقشه سایت قرار می گیرند.
این به خزنده های گوگل اجازه می‌دهد لینک‌های شما را شناسایی کنند و باعث می‌شود محتوای شما سریع‌تر در دسترس عموم قرار بگیرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ثبت نمایش نقشه در گوگل را مطالعه کنید.

 

۹.به روز رسانی مداوم و مرتب محتوا

 

به روز رسانی مداوم محتوا به افزایش رتبه سایت و بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. به روز رسانی مداوم محتوای قدیمی تضمین می کند؛ کاربران به طور مرتب از سایت شما بازدید می کنند تا مطالب شما را بخوانند. از سوی دیگر، خزنده های گوگل بر اساس الگوی به روز رسانی محتوا از سایت شما بازدید می کنند. بنابراین، هرچه الگوی به روز رسانی محتوای وب سایت منظم تر باشد، صفحات شما سریعتر ایندکس می شوند. در مقاله نحوه افزایش سرعت ایندکس محتوای خود در گوگل در این مورد صحبت کردیم. به خاطر داشته باشید که کیفیت محتوا مهمتر از کمیت محتوا است. یعنی انتشار محتوای با کیفیت یک بار در هفته بهتر از ارائه هر روز محتوای بی کیفیت است.

 

۱۰.لینک های یا آدرس صفحات سئو شده

 

لینک صفحه یا URL همان چیزی است که هنگام بازدید از صفحات سایت در بالای صفحات دیده می شود. آدرس صفحه باید به طور کامل به صفحه اصلی پیوند داده شود و به خزنده‌های Google بگوید که صفحه دقیقاً در مورد چیست. بهتر است آدرس های وب طولانی نداشته باشید.

برای اینکه ربات های گوگل محتوای وب سایت شما را درک کنند، باید از کلمات مناسب و معنی دار استفاده کنید. زیرا؛ خزنده گوگل وارد تمام صفحات وب سایت شما می شود و آنها را ایندکس می کند برای اینکه ربات های خزنده گوگل اشتباه نکنند، آدرس صفحات باید به درستی وارد شود.

 

۱۱.نام صفحات وب سایت

 

عنوان سایت شما چیزی است که در جستجوی گوگل و زمانی که کاربران پس از مشاهده سایت شما وارد سایت شما می شوند به کاربران نشان داده می شود. شاید سوالی در مورد نحوه نوشتن یک تیتر جذاب داشته باشید؟ برای تاثیر عنوان بر سئوی سایت، باید از کلمه کلیدی در عنوان استفاده شود. ترجیحاً این کلمه در ابتدای عنوان استفاده شود. طول عنوان باید ۵۰-۶۰ کاراکتر باشد، عنوان نباید طولانی باشد. سعی کنید از عنوانی جذاب استفاده کنید تا کاربر را تشویق به کلیک روی آن و افزایش بازدید سایت کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: